Uyku Notları - 2

     Evet başardık ! Sonunda kendi kendimize uyumayı başardık. Canım oğlum evimin neşesi artık beni yormadan uyuyor. Bir akşam kuzenim Gamzeye gittiğimde, Berrayı nasıl tek başına uyuttuğunu hayranlıkla izlemiştim. Emzirdi odasına götürdü bebekler için olan klasik müzik cd  çalmaya başladı ve dönencesini açıp kapıyı kapattı. Nasıl yani demiştim uyuyacak mı şimdi ! evet Berra çok güzel uykuya geçmişti. O günden berri ben nasıl başarıcam diyordum ve sonunda oldu. Peki bu nasıl mı oldu. Daha önceki yazımda yazdığım gibi bugünler için hazırlıklar yapmaya başlamıştık. Selimi hiç sallayarak hoplatarak uyutmadım ilk günden bu yana uykusu geldiğinde yatırıp şişşşş şişşşşş
diyip poposuna hafifçe vurarak uyutmaya çalıştım.  ( bu tekniği Tracy'den öğrenmiştim) Tabi krize girdiği dönemler bu mümkün olmuyordu, o zamanda arabasına koyup evde tur atıyorduk. 

     Selim sabah 7 gibi uyanıyor, yaklaşık 1 saat odadan çıkmadan oyun oynuyoruz tabi kurulmuş saat gibi 1 saat dolunca hemen ağlamaya başlıyor. İçeri geçip oyun halısına yatırıyorum orada da 2 saat vakit geçiriyoruz tabi sonra başlıyor mızmızlanmaya, eskiden olsa her mızmızlandığın da oyun halısından alıp gezdirmeye başlıyordum bu sefer böyle yapmayıp onunla oyun oynamaya devam ediyorum 2 tane çok sevdiği oyuncağı var 1. zürafa adını zuzu koyduk sallayınca rüzgar çanı sesi çıkarıyor, diğeri ise içinde küçük küçük topları olan çıngardaklı bir oyuncak, işte tam mızmızlanmaya başladığı zaman onları çıkarıp oynamaya başlıyorum bu arada arkadan rutin bir müzik açıyorum (deniz dalgası ve rüzgar çanı ) buna mest oluyor, onu çok rahatlatıyor. Aslında dalga sesinin onu bu kadar rahatlattığını tatilde farkettik. Tatilde deniz kenarında sürekli uyuyordu. Böyle kendi kendin uykuya geçiyor gündüz uykularımız hep böyle.

    Tabi akşam uykularımız oyunla değil :-), 20:30 gibi banyo yapıyoruz birlikte sonra güzel bir masaj ve emzirme. Emdikten sonra uyanık bile olsa yatağına koyuyorum bir süre sonra uykuya geçiyor. Banyo onu çok rahatlatıyor ve uykuya geçmesini hızlandırıyor.

Özetle şunları deneyebilirsiniz ;


  • Unutmayın bebekler dünyaya geldiklerinde herşey den habersizler, siz ne verirseniz onu alırlar, nasıl uyutursanız öyle alışırlar.
  • Sallayarak-ayakta-emzirerek uyutuyor sanız, henüz o küçükken tek başına uyuması için ona yardımcı olun
  •  Bebeğinize kulak verin onun sevdiği sesi oyuncağı bulun. (ben oyuncak alırken ilk ona gösteriyorum eğer oyuncağa cevap verip gülüyorsa hemen sepete atıyorum.)
  • Bir rutin oluşturun özellikle akşam uykuları için. Banyo-dönence-müzik vs.
  • Onu rahatlatacak müziği bulun, selim dalga sesini ve rüzgar çanı sesini çok seviyor uykuya geçerken ilk 30 dakika bu müziği dinletiyorum. Sizde bebeğinizin sevdiği melodiyi bulun ve denemekten vazgeçmeyin
  • Uyku düzeni-rutini oluştururken mutlaka kendi evinizde olun. Sizin ve kendisinin kokusu olmadığı ortamda huzursuz olacak ve size cevap vermeyecektir.
  • Dönence kullanmayı deneyin ilk zamanlarda çoğu kez onunla uyuttum selimi
  • Uykuya geçerken tok olduğundan emin olun aksi takdirde 45 dakika sonra uyanıp beslemenizi isteyecektir.

Huzur ve sakinlik dolu uykular dilerim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe