Uyku Notları - 4


Ah şu uyku, meğer ne kıymetli birşyemişsin sen. Senin değerini çok önceden bilmem gerekiyormuş. Hamileyken " bu zamanlarının kıymetini bil, uyu dinlen" derlerdi, aldırış etmezdim, tabi nerden bile bilirdim 10 dakikalık uykuya bile hasret kalacağımı.

Aslında uyku sorununu çözdük sayılır, Selim doğduğundan berri, okuduğum kitaplara göre bir kalıba sokmaya çalışıyrodum, onun bir bebek olduğunu unutarak, sürekli ona uygulamaya çalıştığım bir sürü yöntem vardı. Henüz bu dünyaya bile alışmamışken.
Aslında herşeyi oluruna bırakmak gerekiyor. Evet bebek bu geceleri istem dışı uyanabilir, yada bütün uykusunu almışcasına sizinle o saatte oyun oynamak isteyebilir. 
Ama anladımki zamanla geçiyor, düzeliyor herşey, gece uykularıda gündüz uykularıda düzene giriyor. Hemde müdahale etmeden. Selim içinde öyle yaptım, gündüz uykularımız kabus uykulardı, daha önceki yazımda da yazmıştım. Sadece 30 dakika uyuyor, sonrasında da kabus gibi bir gün geçiriyorduk, tekrar uyutmayı uzun süre denedim ama olmadı, meğer sadece zamana ihtiyacı varmış. Şimdi gündüz uykularımız düzene giriyor. Tek başına uyumaya gelince, selim bir tek gündüz uykularında beni istiyor ayakta kucağımda uyuyor, zorda oluyor, yani gece uykusuna kendisi yatağında uyuyan bir bebek neden gündüz benimle uyumak istiyor. Sanırım bunun cevabı çok net benden oyun oynamaktan geri kalmak istemiyor, bende bu konuda çokda ısrarcı olmuyorum. Bazen birlikte bile uyuyoruz, bidaha ne zaman koynumda uyuyacak, aksine büyüdükçe uzaklaşıp çoğu zaman öpmeme bile izin vermeyecek. 

Uyku eğitimlerinden şunları net bir şekilde öğrendim;

*Tüm Uyku eğitim modellerini inceleyin ve size bebeğinize uygun parçaları bir araya getirin.
*Bebeğiniz geceleri dönem dönem uyumuyor, saat başı uyanıyor yada huysuzluk yapıyorsa, büyüme atağı, diş çıkarma dönemi yada gündüz alması gereken eksik gıda olabilir.
*Gündüz uyumuyorsa, sık sık dışarı çıkartın, oksijen alsın, enerjisini atsın.
*Gece uykularına zor geciyorsa, bir rutin oluşturun, banyo yaptırın uyuyacağı saatten 1 saat once odasına gidin.
*Sadece sabırlı olun, bebeğiniz büyüdükçe uykusu düzene girecek.

Şu uyku eğitiminde birşey anladım, bebeği bir kalıba sokmak yerine sadece zamana bırakmak gerekiyor.

Uyku sorununuzun yaşanmadığı, uzun ve deliksiz uykularınızın olduğu geceler dilerim.

0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe