Ek Gıda Macerası 2

Ek Gıda Macerası 2
     Bebeğin kendi kendine yemek yemesi, kulağa biraz tuhaf gelse de, ek gıdaya alışamayan yada ret eden bebekler için mucizevi bir çözüm. Akla bir sürü soru geliyor dimi ? nasıl doyacak ? ya büyük parça kopartırsa ?
vs vs vs. Ama ilk başta sakin olun amaç bebeğinize ek gıdayı alıştırmak, yemeği keyifli bir hale getirmek. Kızmadan, sinirlenmeden ona yemeği sevdirmek. Bir önceki yazımda bahsetmiştim, Selim ek gıdayı ret eden bir bebek, bebekti. Artık yemek saatlerimiz keyifli eğlence dolu saatlere dönüştü. İnanın tabağını her bitirdiğinde gözlerim doluyor, işte o an en mutlu anne oluyorum.

     Peki nasıl oluyor bebeğin kendi kendine yemesi, ama baştan söyliyim sabır işi bu. Selim'e hangi ek gıdayı hazırladıysam 1 tabak da önüne koyuyordum. O yemeği inceleyip başlıyordu avucuna alıp sıkmaya, evet ilk başta zor oluyor, her yerimiz yağ içinde kalıyordu, ama o yemekle uğraşırken bende arada ona yedirmeye başladım. Bir süre sonra yemeği ağzına götürmeye başladı, yani 3 kaşık benden yiyorsa bir tanede kendi yiyor ve bundan keyif alıyordu. Bir süre böyle devam ettik, sonra her öğünde birlikte sofraya oturmaya  başladık, bizler yemek yerken sohbet ederken onuda dahil ettik, o zamanda eline ekmek, havuç, salatalık yada az haşlanmış et sebze ( kanı gidecek kadar haşladığım biftek, bonfile vs) veriyordum, onu kemirirken bende ona gıdasını veriyordum. Zamanla yediği öğün miktarını biraz olsun arttırmak için değişik tatlar vermeye başladım, yani 1 kaşık sebze yemeği veriyorsam 1 kaşık yoğurt, pilav yada komposto veriyordum. Ben böyle yaptıkça Selim daha çok yemeğe başladı, yani günlük içtiği süt miktarı 1lt'den yavaş yavaş 500-600cc düşmeye başladı. Selim çoğu zamanda kaşığa ağzını açmıyordu, bende hiç zorlamıyorum böyle durumlarda ellerimle yediriyorum. 

     Son 2 haftadır da sabah kahvaltılarını düzgün yapmıyor, hemen süt istiyor. Bende durumu değiştirmek için kahvaltı çeşidini değiştirdim. Normalde sabah kahvaltılarında zeytin-peynir-haşlanmış yumurta-tahin pekmez yiyor, çay olarak bitki çayı yapıyordum. Artık sabah kahvaltılarımız da değişiklik yapıp, cevizli peynirli omlet, fındıklı cevizli krep, menemen ve meyve eklemeye başladım. Her gün 1 tanesini ekliyorum.Meyve olarak ta, muz yada elma veriyorum, malum mevsim kış. Sabahları verdiğim bitki çayının yerine de gün aşırı taze meyve suyu sıkıyorum. Böylelikle sabah kahvaltısı olayını da çözmüş olduk.

Bebeklerde bizler gibi sürekli aynı tatları yemekten sıkılabiliyorlar, o yüzden verdiğimiz ek gıdaları çeşitlendirmek te fayda var. Bazen unutuyoruz ama artık onlarda büyüyor ve artık onlarda bir birey.

Selimin 1 Günlük Yemek Macerası ;

07:30 Kahvaltı ( Peynir-Zeytin-Omlet-Krep-Menemen-Tahin Pekmez-Meyve-Bitki Çayı-Taze Sıkılmış Portakal Suyu, artık bebeğiniz hangisini yemekten keyif alıyorsa)

09:00 Anne Sütü 180cc

11:00 Yoğurtlu Meyve Püresi yarım saat sonra Sebze yemeği

14:00 Anne Sütü 180cc

16:00 Meyve yarım saat sonra et/tavuk/balık 

18:00 Tahıllı Gece Maması

19:30 Anne Sütü ( 220cc) ve Kapanış 

Bebeğinize izin verin, keşfetmesine dokunmasına, hangi yemeği yiyeceğine izin verin. Selim hiç ek gıdaya alışmayacak diye öyle korkuyordum ki, elimde tabakla çok ağlamışımdır, ama geçti zorla yedirmek yerine ilk önce ona yemeği sevmeyi öğrettim, tadını sevmediği hiç bir gıda için zorlamadım. Yemediği her yemeği 1 hafta sonra tekrar denedim. 

Uyku sorunumuzdan da bahsetmiştim, gündüzleri kabus uykularımız vardı, Selim doydukça onlarda geçti gitti, artık uykuları düzene girdi, meğer tüm sorun ek gıda almadan sürekli anne sütü içmesindenmiş, evet anne sütü çok yararlı ancak büyüyorlar ve anne sütü onların ihtiyaçlarını ne yazık ki karşılayamıyor. 



0 yorum:

Yorum Gönder

Special design for Annesinin Prensi by GeCe